20 medewerkers van gemeente en OCMW hebben 1.114 senioren opgebeld. De opgebelde senioren reageerden zeer positief op het telefoontje van onze medewerkers. Er werden bovendien maar 19 hulpvragen genoteerd. Dit wil zeggen dat het sociaal weefsel in Kasterlee heel goed werkt. We kunnen dus fier zijn dat onze inwoners zo goed voor elkaar zorgen.
54 75-plussers met een zorgpremie die we telefonisch niet konden bereiken, hebben we een huisbezoek gebracht. Deze mensen kregen ook een brief overhandigd. Senioren die niet thuis waren, kregen een soortgelijke brief in de bus.
Ook kregen 27 inwoners tussen 60 en 75 jaar met een zorgpremie ook een brief toegestuurd met extra informatie over hulp.
In mei volgt een tweede belronde. Hulpvragen kunnen ook nog steeds aangevraagd worden via het platform Kasterlee Helpt: https://www.impactdays.be/kasterleehelpt
Hier zijn voorlopig 25 hulpvragen op aangevraagd en hebben 59 vrijwilligers zich aangeboden.