Aanvragen
Om een officieel document aan te vragen, surf je naar https://kasterlee.egovflow.be/. Je vindt daar een overzicht van de digitale attesten en uittreksels en je kan ze met enkele eenvoudige stappen aanvragen.
Om het document aan te vragen, moet je jezelf eerst aanmelden. Dat kan op verschillende manieren:
- Je kan je veilig aanmelden met je identiteitskaart, je pincode en een eID kaartlezer of met itsme of met een digitale sleutel. In de meeste gevallen kan je het digitale document onmiddellijk downloaden.
- Je kan er ook voor kiezen om je niet veilig aan te melden. In dat geval moet je je rijksregisternummer, naam en voornaam zelf invullen. Wil je het digitale document downloaden, dan moet je je alsnog veilig aanmelden. Je krijgt ook de keuze om het document per post te laten bezorgen op jouw domicilieadres.
Attesten en uittreksels
De volledige lijst die je kan aanvragen vind je hier.
De meeste attesten en uittreksels ontvang je onmiddellijk. Voor sommige uittreksels blijft een tussenkomst van de dienst burgerzaken nodig. In dat geval ontvang je het document binnen de drie werkdagen.
De afgeleverde documenten zijn volledig rechtsgeldig, zowel de digitale als de geprinte versie.
Geen computer?
Mensen zonder computer of internetverbinding, kunnen uiteraard het attest of akte telefonisch aanvragen op de dienst burgerzaken op het nummer 014 85 99 11. Het attest of akte ligt de volgende werkdag klaar aan het onthaal. Daar kan het zonder afspraak tijdens de openingsuren opgehaald worden.