Ben je niet tevreden over de geleverde goederen of diensten van een bedrijf, dan kan je sinds kort beroep doen op de consumentenombudsdienst, en zo gerechtelijke procedures en de bijhorende kosten vermijden
Wat doet de consumentenombudsdienst?
- je informeren over je rechten en plichten, in het bijzonder de mogelijkheden om consumentengeschillen buiten de rechtbank om te behandelen;
- oplossen van consumentengeschillen buiten de rechtbank door zelf de dossiers te behandelen of ze door te geven aan de andere erkende ombudsdiensten.
Hoe kan je een klachtendossier openen?
Je kan een klacht indienen via een onlineformulier op www.consumentenombudsdienst.be. Ook op het telefoonnummer 02 702 52 00 kan je terecht voor alle informatie. Het is zelfs mogelijk om ter plaatse een klacht neer te leggen of per brief naar: North Gate II, Koning Albert II-laan 8 in 1000 Brussel.
Heb je graag meer informatie of heb je hulp nodig bij de samenstelling van je dossier? Op maandagvoormiddag kan je terecht op de juridische dienst van het ocmw.
Gepubliceerd op 25 november